Friday 15 May 2015

The Supreme Court and Gandhi


Of all the stupid judgments given by the Indian Supreme Court, the recent one on Gandhi and obscenity really takes the cake, and shows the low intellectual level of some of those sitting in the Supreme Court.

 The judgment has introduced a new test to determine 'obscenity'---the 'historically respected persons' test.

 But what if a person does not respect Gandhi, and believes, as I do, that he did great harm to India ( see my blogs on Gandhi ) ? Should he be jailed for committing the crime of obscenity ?
 From paragraphs 76 to 90 the decision refers to other Supreme Court decisions eulogizing Gandhi. But how was that relevant ?

 From paragraphs 95 to 99 the judgment discusses the theories of poetry, and refers to Samuel Johnson, Mill, Macaulay, Carlyle, Shelley, Hazlitt, Leigh Hunt, Coleridge, Emerson, Hegel, etc.Again, how was all this relevant ?

 In paragraph 104 the judgment talks of a hypothetical plot where Gandhi, Tagore and Patel  meet in heaven and display egoism, megalomania, etc. Again all meaningless and irrelevant.

 The conclusion is in para 105, but despite my best effort I could not make head or tail out of it. Perhaps, it was meant to be like the Biblical ' peace of God that passeth all understanding '.
 HARI OM

8 comments:

  1. Sir, You say you are an atheist. But very often you end your blog comments with "Hari Om". What is this contradiction ?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalamualaikum wr.wb,saya BPK.KARTA seorang buruh tani di madium jawa timur ingin mengucapka banyak terimah kasih kepada KI WARSA atas bantuan AKI. kini impian saya selama ini sudah jadi kenyataan dan berkat bantuan KI WARSA pula yang telah memberikan angka gaib hasil ritual beliau kepada saya yaitu 4D dan alhamdulillah telah berhasil memenangkan 5x berturut turut tembus.sekali lagi makasih yaa AKI karna waktu itu saya cuma bermodalkan uang cuma 200 ribu dan akhirnya saya menang.Berkat angka gaib hasil ritual AKI WARSA saya sudah buka usaha matreal di jakarta dan istri saya juga buka butyk baju dimall mangga dua. Kini kehidupan keluarga saya jauh lebih baik dari sebelumnya,bagi anda yg ingin seperti saya silahkan HUB/SMS AKI WARSA di nomor hpnya di: 0852 4968 9269 atau KLIK DISINI dan ramalan AKI WARSA memang memiliki ramalan GAIB” yang dijamin 100% tembus.
      KARNA RASA HATI YANG GEMBIRA MAKANYA NAMA BELIAU SAYA CANTUNKAN DI INTERNET…

      Delete
  2. Is there any immunity to past SC judges from 'Contempt of Court' proceedings? With the new SC definition will somebody drag you to court for your anti-Gandhi blogs?

    ReplyDelete
  3. Oh My God! God Bless India and Indian people. Surprising , shocking and we cant believe this. Trust me this is very unfortunate.

    ReplyDelete
  4. R courts supposed to bring poetry, references of classic writings, dramas & quotes from history in their judgments? Are they not mixing up emotions, faiths,religious faiths, social beliefs etc & getting away from plain & simple principles of jurisprudence & testimony based on law before pronouncing verdict? where r we moving to?

    ReplyDelete
  5. The courts in India be it Superior or inferior are to provide justice to the common men as per the rules embedded in our constitution. But most of the times ( since most of the rules/ laws are now irelevant) and its becomes mandatory to explain and define the law by giving new rulings. India inherrited spirituality alongwith reoigious books. And these religious books ( like Bhagwat Gita is a bunch of instructions to live our lives) guides us as how to live and let live others. Trust me, if we religiously follow the instructions of these books and if we ban alcohol, gambling then we can minimize the number of criminal incidents. These days we all are self centric and least interested in others issues. If this is the case, then who will safeguard the interests of the majority.
    I strongly believe that religion plays a dominent role in nations building. And if we talk about judiciary then I would recommend for an idol of Lord Shiva( or as per the Justices/ Judges religion) to be fixed above the chair of the Judges and Justices and the foot/ feet should touch the heads of Judges. This practice will remind the Judges that there is a Supernatural power observing and watching their acts/ behavior. This will reduce the crruption level in judiciary.
    Making a bunch of rules will not reduce the crime graph but motivating people to keep their morals high will definately decrease the crime graph.

    ReplyDelete
  6. Pengakuan tulus dari saya IBU MADINA TKI kerja disingapura
    saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada KI SAKTI,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 5 tahun disingapura,,dengan gaji lebih kurang 3jt 500/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa barat,,sudah lama saya mengetahui room om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar KI SAKTI,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..tapi saya pikir tidak ada salahnya untuk mencoba minta angka ghoib KI SAKTI.
    dan kemarin saya di beri 4d singapura yaitu 3189 ,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri KI SAKTI ternyata tembus 100%,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka 3189..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 175 lembar,,sisa gaji bulan JUNI ternyata meledak….!!!
    dapat 500jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan INI mau pulang aja ke jawa barat,,buat AKI saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik KI SAKTI
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
    KI SAKTI di nomor: {_082_338_188_733_}
    demikian kisah nyata dari saya (( SUMPAH DEMI ALLAH.!!..INI BUKAN REKAYASAHH ))

    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL KI SAKTI
    angka;GHOIB: singapura
    angka;GHOIB: hongkong
    angka;GHOIB; malaysia
    angka;GHOIB; toto magnum
    angka”GHOIB; laos…
    angka”GHOIB; macau
    angka”GHOIB; sidney
    angka”GHOIB: vietnam
    angka”GHOIB: dubai
    angka"GHOIB thailand














































































































































































    Pengakuan tulus dari saya IBU MADINA TKI kerja disingapura
    saya mau mengucapkan terima kasih yang tidak terhingga,, serta penghargaan dan rasa kagum yang setinggi-tingginya kepada KI SAKTI,,saya sudah kerja sebagai TKI selama 5 tahun disingapura,,dengan gaji lebih kurang 3jt 500/bln,,tidak cukup untuk memenuhi kebutuhan sehari-hari,,apalagi setiap bulan harus mengirim orangtua di jawa barat,,sudah lama saya mengetahui room om ini,,juga sudah lama mendengar nama besar KI SAKTI,,tapi saya termasuk orang yang tidak terlalu percaya dengan hal ghoib,,jadi saya pikir ini pasti kerjaan orang iseng yang mau menipu..tapi saya pikir tidak ada salahnya untuk mencoba minta angka ghoib KI SAKTI.
    dan kemarin saya di beri 4d singapura yaitu 3189 ,,saya benar2 tidak percaya dan hampir pinsang,,angka yang di beri KI SAKTI ternyata tembus 100%,,awalnya saya coba2 menelpon,,saya bilang saya terlantar disingapura,,tidak ada ongkos pulang,,terus beliau bantu kasih angka 3189..mulanya saya tidak percaya,,mana mungkin angka ini keluar,,tapi dengan penuh pengharapan saya pasangi kali 175 lembar,,sisa gaji bulan JUNI ternyata meledak….!!!
    dapat 500jt..sekali lagi terima kasih banyak AKI,,saya sudah kapok kerja jadi TKI,,rencana bulan INI mau pulang aja ke jawa barat,,buat AKI saya tidak akan lupa bantuan dan budi baik KI SAKTI
    yang ingin merubah nasib seperti saya silahkan hubungi
    KI SAKTI di nomor: {_082_338_188_733_}
    demikian kisah nyata dari saya (( SUMPAH DEMI ALLAH.!!..INI BUKAN REKAYASAHH ))

    BUTUH ANGKA GHOIB HASIL RTUAL KI SAKTI
    angka;GHOIB: singapura
    angka;GHOIB: hongkong
    angka;GHOIB; malaysia
    angka;GHOIB; toto magnum
    angka”GHOIB; laos…
    angka”GHOIB; macau
    angka”GHOIB; sidney
    angka”GHOIB: vietnam
    angka”GHOIB: dubai
    angka"GHOIB thailand

    ReplyDelete